2012. január 6., péntek

Miért nem megy nekem a matek? Mit tegyek?

Hányszor tetted fel már magadnak ezeket a kérdéseket? Ha még nem találtad meg a választ, akkor én segíthetek.
A matematika megértéséhez nagyon fontosak a matematikai képességek, készségek. Ha ezek nálad nincsenek a megfelelő szinten, akkor nem fogod érteni, hogy mit mond a tanár, nem fogod tudni követni őt, és így nem fog menni neked a feladatmegoldás.

Mik azok a matematikai képességek, készségek?

1.) Logikus gondolkodás

Banán vagy narancs?

A csodakert fáin 25 banán és 30 narancs van. Egy-egy alkalommal két gyümölcsöt veszünk le: ha egyformákat vettünk le, akkor narancs nő helyettük, ha különbözőket vettünk le, akkor egy banán nő. Utolsónak milyen gyümölcs marad?

Megoldás: banán

Ha két banánt leveszünk, akkor lesz egy narancsunk. -> -2 banán, +1 narancs
Ha két narancsot leveszünk, akkor lesz egy narancsunk. -> -2+1=-1 narancs
Ha egy banánt és egy narancsot veszünk le, akkor lesz egy banánunk. -> -1 narancs

Tehát egy lépésben a narancsok száma eggyel nő vagy eggyel csökken. Viszont a banánok száma vagy kettővel csökken, vagy nem változik. Mivel páratlan számú banán van, ezért a végére biztosan egy banán marad.

2.) Matematikai modellalkotás

A nagy fogás

Egy horgásztól megkérdezték, hány halat fogott. A talányos felelet így hangzott:
- Húszat reméltem fogni, de ha háromszor annyit fogtam volna, mint amennyit tényleg fogtam, akkor is kettővel kevesebb lett volna, mint ahányat reméltem.
Hány hallal tért haza a horgász?

Megoldás: 6

Nem tudjuk, hogy hány halat fogott, legyen ez x.
Háromszor annyit fogtam volna, mint amennyit fogtam: 3x.
Akkor is kettővel kevesebb lett volna, mint ahányat reméltem: 3x = 20-2 -> 3x = 18 -> x = 6

3.) Magabiztosság a számok világában

- a pozitív és negatív számok megfelelő használata
- törtekkel való számolás

Hogyan lehet fejleszteni őket?

A matematikai képességek és készségek fejlesztéséhez sok gyakorlás szükséges, amihez mindenkinek kitartás kell.

A fejlesztés gyakorlásához további feladatok fognak felkerülni az oldalra, kérlek látogass vissza később is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése